EN

ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΗΜΕΡΑ

Thomas Struth

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ

16 ΙΟΥΝΙΟΥ ΕΩΣ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2009

Eπιλογές από τις σειρές Street (Δρόμοι), Landscape (Τοπία), Paradise (Παράδεισος), καθώς και παραδείγματα από τα υστερότερα αστικά τοπία, μπροστά στις οποίες ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με μνημειακού μεγέθους, έγχρωμες αρχιτεκτονικές λήψεις σε ποικιλία ατμοσφαιρικών τοπίων. Παρουσιάστηκαν, επίσης, έργα από τη γνωστή σειρά Museum (Μουσεία) και Chapel (Εκκλησίες), μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα Mailander Dom (Πρόσοψη) (Μιλάνο, 1998) και San Zaccaria (Βενετία, 1995), καθώς και οι δημιουργίες Louvre 3 (Παρίσι, 1989) και Pergamon Museum 3 (Βερολίνο, 2003), όλα έργα-σταθμοί της, αδιαφιλονίκητα, διεισδυτικής και στοχαστικής ενόρασης του καλλιτέχνη Struth.

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, ο Thomas Struth (γενν. 1954) είναι γνωστός για τις φωτογραφίες αρχιτεκτονικών και αστικών θεμάτων, πορτρέτων, τοπίων και εσωτερικών μουσείων. Με σπουδές αρχικά στη ζωγραφική, στράφηκε στη φωτογραφία το 1974 και το 1976 άρχισε τον δικό του κύκλο συστηματικής αποτύπωσης δρόμων και αρχιτεκτονημάτων σε διάφορα μέρη της υφηλίου, στον οποίο έδωσε τον τίτλο Unconscious Places (Τόποι Ασυνείδητοι). Πρόκειται για μικρές, ασπρόμαυρες εικόνες έρημων δρόμων, που συνδυάζουν την τεκμηριωμένη ακρίβεια της Νέας Αντικειμενικότητας –του Γερμανικού εικαστικού κινήματος των αρχών του 20ού αιώνα που πέρασε στο χώρο της φωτογραφίας στη δεκαετία του 1970– με το προσωπικό του όραμα για τις καταστάσεις των δημόσιων χώρων και την ιστορία του συλλογικού ασυνειδήτου.

Αυτή η προσέγγιση σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον του για τη ζωγραφική και το ερώτημα του «ιδρυματικού» τρόπου παρουσίασης των έργων τέχνης, οδήγησε τον καλλιτέχνη, από το 1989 και μετά, στον κύκλο έργων Museum Photographs (Φωτογραφίες Μουσείων). Οι φωτογραφίες αυτού του κύκλου αποτελούν, κατά κάποιον τρόπο, φιλοσοφικά δοκίμια για τη σχέση ανάμεσα στο «αριστούργημα», το κοινό, τον ρόλο του μουσείου, τον ρόλο του φωτογράφου αλλά και τον τρόπο με τον οποίο εμείς, ως θεατές, ανταποκρινόμαστε στη φωτογραφική εικόνα που συνενώνει όλες αυτές τις σχέσεις. Από το 2000 και μετά, ο Struth άρχισε να εξερευνά παρθένα τοπία με πυκνά δάση στη Νότια και Βόρεια Αμερική, την Ασία, την Αυστραλία και την Ευρώπη, δηλαδή τη σειρά που τιτλοφορεί

ΕΙΚΟΝΕΣ

01
Shinju-Ku (Die Hochhäuser), Tokyo 1986
© Thomas Struth
02
Restauratoren in San Lorenzo Maggiore, Neapel 1988
© Thomas Struth
03
Nanjing Xi Lu, Shanghai 1987
© Thomas Struth
04
Paradise 01 (Pilgrim Sands), Dailtree / Australien 1998
© Thomas Struth
05
Pergamon Museum 3, Berlin 2001
© Thomas Struth
01
Shinju-Ku (Die Hochhäuser), Tokyo 1986
© Thomas Struth
02
Restauratoren in San Lorenzo Maggiore, Neapel 1988
© Thomas Struth
03
Nanjing Xi Lu, Shanghai 1987
© Thomas Struth
04
Paradise 01 (Pilgrim Sands), Dailtree / Australien 1998
© Thomas Struth
05
Pergamon Museum 3, Berlin 2001
© Thomas Struth

Επιμέλεια έκθεσης

Aφροδίτη Γκόνου
Σύμβουλος Προγράμματος Σύγχρονης Τέχνης
Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Μαρία Δ. Τόλη
π. Επιμελήτρια Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Χορηγοί

COSMOTE
SAP

Χορηγοί Επικοινωνίας

ΕΡΤ
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ATHENS VOICE
NET 105,8 FM
ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 90.7 FM