EN

ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΩΣ ΤΙΣ 17:00

Αρχαία Ελληνική Τέχνη
Σκηνές από την καθημερινή ζωή στην αρχαιότητα

ΜΟΝΙΜΗ ΕΚΘΕΣΗ

Μέσα από τα αντικείμενα της Έκθεσης αλλά και το πλούσιο εποπτικό υλικό, ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με τη δημόσια ζωή της αρχαίας πόλης, τα θρησκευτικά και ταφικά έθιμα, τις καθημερινές δραστηριότητες των ανδρών και τον λιγότερο γνωστό κόσμο των γυναικών.

Ο κόσμος των θεών και των ηρώων και ο κόσμος των θνητών παρουσιάζονται μέσα από εννέα θεματικές ενότητες. Στο βάθος κάθε προθήκης, τα αρχαία αντικείμενα παρουσιάζονται τοποθετημένα μέσα σε ένα σκηνικό, ικανό να αποσαφηνίζει τη χρήση και τη λειτουργία τους. Η περιήγηση τελειώνει με την προβολή δύο ταινιών μικρού μήκους και τη σχεδιαστική αναπαράσταση ενός παράλιου δήμου της Αττικής του 5ου αι. π.Χ., όπου σύμφωνα με το σενάριο έζησε και πέθανε ο Λέων, ο ήρωας των ταινιών. Η κινηματογραφική περιήγηση μέσα από μεγάλου μεγέθους οθόνες δημιουργούν στους επισκέπτες την αίσθηση ότι περιδιαβαίνουν στο εσωτερικό μιας αρχαίας πόλης.

ΘΕΟΙ ΚΑΙ ΗΡΩΕΣ

Οι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν μια πληθώρα θεών, θεοτήτων και ηρώων. Οι θεοί αυτοί, μολονότι ήταν αθάνατοι, ήταν ανθρωπομορφικοί και είχαν τις ίδιες ανάγκες, επιθυμίες και ελαττώματα με τους ανθρώπους.

Οι άνθρωποι πίστευαν ότι οι θεοί αναμειγνύονταν στις υποθέσεις τους φέρνοντας καλοτυχία, αλλά και δυστυχία. Προκειμένου να διατηρήσουν την εύνοια των θεών, τούς προσέφεραν αναθήματα και θυσίες, ενώ προς τιμήν τους τελούσαν θρησκευτικές εορτές και διεξήγαν αθλητικούς αγώνες.

Οι θυσίες των ζώων τελούνταν στο ιερό του θεού, σε έναν βωμό μπροστά από τον ναό, όπου οι συμμετέχοντες προσέφεραν στον θεό μέρος του θυσιαζόμενου ζώου, ενώ κατανάλωναν το υπόλοιπο.

01
Μελανόμορφος αμφορέας με σκηνή από την Γιγαντομαχία. Ο Ποσειδώνας καταπλακώνει με έναν βράχο τον Γίγαντα Πολυβώτη περ. 510 – 500 π.Χ. ΚΠ0098
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Μελανόμορφη λήκυθος στην οποία εικονίζεται η πάλη του Ηρακλή με τον Λέοντα της Νεμέας περ. 500 – 490 π.Χ. ΚΠ0028
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Μελανόμορφη υδρία με μυθολογική σκηνή: ο Ηρακλής ετοιμάζεται να επιβιβαστεί σε άρμα που οδηγεί η θεά Αθηνά και να αναχωρήσει για τον Όλυμπο 520 – 510 π.Χ. ΚΠ0134
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Μελανόμορφος αμφορέας με σκηνή από την Γιγαντομαχία. Ο Ποσειδώνας καταπλακώνει με έναν βράχο τον Γίγαντα Πολυβώτη περ. 510 – 500 π.Χ. ΚΠ0098
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Μελανόμορφη λήκυθος στην οποία εικονίζεται η πάλη του Ηρακλή με τον Λέοντα της Νεμέας περ. 500 – 490 π.Χ. ΚΠ0028
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Μελανόμορφη υδρία με μυθολογική σκηνή: ο Ηρακλής ετοιμάζεται να επιβιβαστεί σε άρμα που οδηγεί η θεά Αθηνά και να αναχωρήσει για τον Όλυμπο 520 – 510 π.Χ. ΚΠ0134
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΜΕ ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Στη Θεογονία του Ησιόδου ο Έρως είναι μια πανάρχαια γενεσιουργός δύναμη που ξεπήδησε από το αρχέγονο Χάος. Προσωποποιεί την ακαταμάχητη έλξη που συνενώνει τα έμβια όντα και τα ωθεί στη δημιουργία, ενώ περιγράφεται ως ο ομορφότερος θεός που παραλύει το κορμί και δαμάζει τον νου και τη φρόνηση θεών και ανθρώπων.

Στο Συμπόσιο του Πλάτωνα, ο Έρως εμφανίζεται ως φιλόσοφος που αναζητά την ολοκλήρωση μέσα από πνευματικές δραστηριότητες που τον οδηγούν στην κατάκτηση της γνώσης και, συνεπώς, στην κατάκτηση της υπέρτατης ομορφιάς που είναι αιώνια και άφθαρτη.
Στις Θεσπιές λατρευόταν ως θεός της γονιμότητας, ενώ στην Αθήνα συλλατρευόταν με την Αφροδίτη.

01
Ερυθρόμορφος καλυκωτός κρατήρας. Εικονίζεται η αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία, ο οποίος έχει μεταμορφωθεί σε λευκό ταύρο. Μπροστά τους, ο Ερμής τους οδηγεί, ενώ πίσω τους ο Έρωτας τους συνοδεύει 400 – 375 π.Χ. ΚΠ0026
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Χρυσό ενώτιο (σκουλαρίκι). Από το δισκάριο κρέμεται Έρως που κρατά ανεστραμμένο πυρσό 3ος αι. π.Χ. Ζ0450
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Ερυθρόμορφος καλυκωτός κρατήρας. Εικονίζεται η αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία, ο οποίος έχει μεταμορφωθεί σε λευκό ταύρο. Μπροστά τους, ο Ερμής τους οδηγεί, ενώ πίσω τους ο Έρωτας τους συνοδεύει 400 – 375 π.Χ. ΚΠ0026
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Χρυσό ενώτιο (σκουλαρίκι). Από το δισκάριο κρέμεται Έρως που κρατά ανεστραμμένο πυρσό 3ος αι. π.Χ. Ζ0450
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΓΑΜΟΣ

Η γυναίκα παντρευόταν συνήθως στα 14, ενώ για την επιλογή του γαμπρού – που, συχνά, είχε τη διπλάσια ηλικία – φρόντιζε ο πατέρας της νύφης χωρίς να ζητά την έγκρισή της.

Η νομική υπόσταση του γάμου άρχιζε με την εγγύη – μια προφορική συμφωνία ανάμεσα στον πατέρα της νύφης και τον γαμπρό, που σφραγιζόταν με μια χειραψία – όπου κανονιζόταν και η προίκα, η οποία, σε περίπτωση διαζυγίου, επιστρεφόταν στην οικογένεια της νύφης.

Με τον γάμο, η γυναίκα περνούσε από την κυριότητα του πατέρα της σ’ αυτήν του συζύγου. Σκοπός του γάμου ήταν η γέννηση νόμιμων τέκνων – κατά προτίμηση αρρένων – που θα κληρονομούσαν την περιουσία και θα συνέχιζαν την παράδοση.

01
Ερυθρόμορφη πυξίδα λευκού βάθους. Στην παράσταση του αγγείου εικονίζεται νύφη καθιστή στον γυναικωνίτη, να δέχεται τα επαύλια δώρα από τρεις γυναίκες περ. 450 π.Χ. ΝΓ0051
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Χάλκινο πτυσσόμενο κάτοπτρο Τέλη 4ου αιώνα π.Χ. Ζ0434bis
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Πήλινο ειδώλιο γυναικείας μορφής στον τύπο της «Ταναγραίας» 2ος – 1ος αιώνας π.Χ. ΚΠ0046
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
04
Χρυσός σφηκωτήρας (εξάρτημα για τα μαλλιά) περ. 400 π.Χ. Ζ0441
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Ερυθρόμορφη πυξίδα λευκού βάθους. Στην παράσταση του αγγείου εικονίζεται νύφη καθιστή στον γυναικωνίτη, να δέχεται τα επαύλια δώρα από τρεις γυναίκες περ. 450 π.Χ. ΝΓ0051
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Χάλκινο πτυσσόμενο κάτοπτρο Τέλη 4ου αιώνα π.Χ. Ζ0434bis
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Πήλινο ειδώλιο γυναικείας μορφής στον τύπο της «Ταναγραίας» 2ος – 1ος αιώνας π.Χ. ΚΠ0046
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
04
Χρυσός σφηκωτήρας (εξάρτημα για τα μαλλιά) περ. 400 π.Χ. Ζ0441
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Η ζωή της γυναίκας περιοριζόταν στον γυναικωνίτη, συνήθως στον άνω όροφο της οικίας. Οι άνδρες θεωρούσαν ότι κρατώντας τις γυναίκες απομονωμένες θα προστάτευαν την τιμή τους και θα εγγυούνταν τη νομιμότητα των παιδιών τους.

Οι κύριες ασχολίες της γυναίκας ήταν η ανατροφή των παιδιών και τα οικιακά. Οι λιγοστές ευκαιρίες που είχε για να βγει από το σπίτι ήταν να φέρει νερό από τις δημόσιες κρήνες, να συμμετάσχει σε θρησκευτικές εορτές ή να επισκεφθεί τους τάφους των συγγενών.

Οι μόνες γυναίκες που απολάμβαναν την ελευθερία τους, συμμετείχαν σε συμπόσια και διαχειρίζονταν την περιουσία τους, ήταν οι εταίρες.

01
Πήλινο θήλαστρο 430 – 425 π.Χ. ΑΑ0146
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Ερυθρόμορφη λήκυθος. Εικονίζεται γυναικεία μορφή που προσεγγίζει κάλαθο στον οποίο αποθήκευαν μαλλί για γνέσιμο περ. 490 π.Χ. ΚΠ0105
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Μελανόμορφη λήκυθος. Στην παράσταση του αγγείου νεαρός παρενοχλεί δύο γυναίκες που γεμίζουν τις υδρίες τους σε κρήνη περ. 520 – 510 π.Χ. ΝΓ1104
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Πήλινο θήλαστρο 430 – 425 π.Χ. ΑΑ0146
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Ερυθρόμορφη λήκυθος. Εικονίζεται γυναικεία μορφή που προσεγγίζει κάλαθο στον οποίο αποθήκευαν μαλλί για γνέσιμο περ. 490 π.Χ. ΚΠ0105
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Μελανόμορφη λήκυθος. Στην παράσταση του αγγείου νεαρός παρενοχλεί δύο γυναίκες που γεμίζουν τις υδρίες τους σε κρήνη περ. 520 – 510 π.Χ. ΝΓ1104
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Από τη λέξη άθλος, που σήμαινε τον αγώνα για επιβράβευση, προήλθε ο αθλητής και ο αθλητισμός. Οι αθλητικοί αγώνες αναπτύχθηκαν μέσα στις μεγάλες θρησκευτικές εορτές που τελούνταν προς τιμήν θεών και ηρώων. Τέσσερις από αυτούς τους αγώνες (Ολύμπια, Πύθια, Ίσθμια, Νέμεα) αναδείχθηκαν σε Πανελλήνιους.

Οι νέοι αθλούνταν στο Γυμνάσιο (ονομαζόταν έτσι επειδή ασκούνταν γυμνοί) και στην Παλαίστρα (από το ρήμα παλαίω = παλεύω). Οι χώροι αυτοί λειτουργούσαν και ως σχολές, όπου σύχναζαν φιλόσοφοι, μουσικοί και σοφιστές.

Με τη σωματική και πνευματική άσκηση επεδίωκαν τη δημιουργία όμορφων σωματικά και ενάρετων πολιτών, ικανών να υπερασπιστούν την πόλη τους.

01
Μελανόμορφη κύλικα. Στο εσωτερικό μετάλλιο του αγγείου εικονίζεται Νίκη που κρατά ταινία 475 – 450 π.Χ. ΚΠ0056
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Χάλκινη στλεγγίδα (εξάρτημα για την απομάκρυνση του ιδρώτα και της σκόνης από το δέρμα) 5ος αι. π.Χ. ΚΠ0128
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Μελανόμορφη κύλικα. Στο εσωτερικό μετάλλιο του αγγείου εικονίζεται Νίκη που κρατά ταινία 475 – 450 π.Χ. ΚΠ0056
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Χάλκινη στλεγγίδα (εξάρτημα για την απομάκρυνση του ιδρώτα και της σκόνης από το δέρμα) 5ος αι. π.Χ. ΚΠ0128
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΤΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ

Φωτ. Ειρήνη Μίαρη
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η λέξη συμπόσιον σημαίνει κοινή οινοποσία. Τα κοινά γεύματα εμφανίστηκαν στην ελληνική ιστορία ως ανεπίσημες συγκεντρώσεις αριστοκρατών φίλων όπου το φαγητό, το ποτό, η συζήτηση και το τραγούδι αποτελούσαν ουσιαστικά στοιχεία.

Το συμπόσιο άνθισε από τις αρχές του 7ου αιώνα π.Χ. και απετέλεσε σημαντικό κοινωνικό θεσμό. Ήταν μια αποκλειστικά ανδρική υπόθεση, η οποία ενίσχυε τους φιλικούς δεσμούς των συμμετεχόντων.

Οι συμποσιαστές απέφευγαν την υπερβολική οινοποσία, διότι σκοπός του συμποσίου ήταν η δημιουργία ψυχικής και πνευματικής ευφορίας, ώστε να συζητήσουν πολιτικά και φιλοσοφικά θέματα, να απαγγείλουν ποίηση ή να επιδοθούν σε ερωτικά παιχνίδια.

01
Ερυθρόμορφος κιονωτός κρατήρας. Στην κύρια όψη του αγγείου εικονίζονται δύο γυμνά ζευγάρια σε ερωτικές περιπτύξεις περ. 500 – 490 π.Χ. ΝΓ1115
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Ερυθρόμορφο ιχθυοπινάκιο εργαστηρίου της Καμπανίας. Εικονίζονται δύο μουρμούρες και ένα χτένι 350 – 325 π.Χ. ΝΓ0714
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Ερυθρόμορφος κιονωτός κρατήρας με σκηνή επιστροφής από συμπόσιο (σκηνή κώμου) 470 – 460 π.Χ. ΝΓ1116
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Ερυθρόμορφος κιονωτός κρατήρας. Στην κύρια όψη του αγγείου εικονίζονται δύο γυμνά ζευγάρια σε ερωτικές περιπτύξεις περ. 500 – 490 π.Χ. ΝΓ1115
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Ερυθρόμορφο ιχθυοπινάκιο εργαστηρίου της Καμπανίας. Εικονίζονται δύο μουρμούρες και ένα χτένι 350 – 325 π.Χ. ΝΓ0714
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Ερυθρόμορφος κιονωτός κρατήρας με σκηνή επιστροφής από συμπόσιο (σκηνή κώμου) 470 – 460 π.Χ. ΝΓ1116
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ

Αγορά στα αρχαία ελληνικά σημαίνει «χώρος συγκέντρωσης». Στην αθηναϊκή Αγορά, που εκτείνεται στα βορειοδυτικά της Ακρόπολης, γεννήθηκε και ήκμασε η δημοκρατία ακολουθώντας τις πολιτικές μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη το 508/7 π.Χ.

Οι πολίτες συγκεντρώνονταν εκεί για να συμμετάσχουν στη διακυβέρνηση της πόλης τους, να αποφασίσουν για νομικά θέματα, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να εκλέξουν τους αξιωματούχους.

Ο χώρος λειτουργούσε και ως εμπορική αγορά, όπου έμποροι και τεχνίτες πουλούσαν τα αγαθά τους, αλλά και ως χώρος θρησκευτικών εκδηλώσεων, θεατρικών παραστάσεων και αθλητικών αγώνων.

Επί αιώνες, η Αγορά ήταν το διοικητικό και εμπορικό κέντρο της Αθήνας.

01
Χάλκινη υδρία 4ος αι. π.Χ. ΝΓ0730
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Αττικό χάλκινο σταθμίο (βάρους 446 γρ.) με ανάγλυφο δελφίνι και εγχάρακτα τα γράμματα Η Ε 6ος – 5ος αι. π.Χ. ΝΓ0787
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Χάλκινη υδρία 4ος αι. π.Χ. ΝΓ0730
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Αττικό χάλκινο σταθμίο (βάρους 446 γρ.) με ανάγλυφο δελφίνι και εγχάρακτα τα γράμματα Η Ε 6ος – 5ος αι. π.Χ. ΝΓ0787
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ

Κύρια απασχόληση των ικανών ενήλικων ανδρών ήταν η ανάπτυξη της πολεμικής τέχνης. Από νεαρή ηλικία εξασκούνταν στις πολεμικές τεχνικές είτε με την άθληση είτε με το κυνήγι, ώστε να είναι πάντα ετοιμοπόλεμοι.

Οι πολεμικές επιχειρήσεις, που διεξήχθησαν εναντίον κοινών εθνικών εχθρών, αλλά και μεταξύ των ελληνικών πόλεων-κρατών, συνέβαλαν στην εξέλιξη του οπλισμού και στη βελτίωση των πολεμικών μεθόδων.

Η ασπίδα, ο θώρακας, το κράνος και οι κνημίδες ανήκαν στον αμυντικό οπλισμό. Τα επιθετικά όπλα, όπως το δόρυ και το ξίφος, χρησίμευαν στη μάχη σώμα με σώμα, ενώ για μεγάλες αποστάσεις χρησιμοποιούνταν η σφενδόνη, το τόξο και το ακόντιο.

01
Χάλκινο κράνος κορινθιακού τύπου με δύο κρίκους για τη στερέωση του λοφίου και με σειρά οπών για την πρόσδεση εσωτερικής δερμάτινης επένδυσης α’ τέταρτο 6ου αι. π.Χ. ΚΠ0071
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Μελανόμορφη λήκυθος. Στην παράσταση εικονίζονται δύο πολεμιστές να καταβάλλουν γονατιστό αντίπαλο 480 – 470 π.Χ. ΚΠ0023
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Μελανόμορφη λήκυθος. Εικονίζονται συγγενείς να αποχαιρετούν πάνοπλο πολεμιστή που ετοιμάζεται να αναχωρήσει για το πεδίο της μάχης Τέλη 6ου – αρχές 5ου αι. π.Χ. ΑΑ0205
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
04
Βοιωτικό ειδώλιο έφιππου πολεμιστή που κρατούσε δόρυ στο ανυψωμένο δεξί χέρι 600 – 550 π.Χ. ΚΠ0029
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
05
Χάλκινη αιχμή βέλους (κυπριακή) 1200 – 1050 π.Χ. Ζ0416
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Χάλκινο κράνος κορινθιακού τύπου με δύο κρίκους για τη στερέωση του λοφίου και με σειρά οπών για την πρόσδεση εσωτερικής δερμάτινης επένδυσης α’ τέταρτο 6ου αι. π.Χ. ΚΠ0071
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Μελανόμορφη λήκυθος. Στην παράσταση εικονίζονται δύο πολεμιστές να καταβάλλουν γονατιστό αντίπαλο 480 – 470 π.Χ. ΚΠ0023
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
03
Μελανόμορφη λήκυθος. Εικονίζονται συγγενείς να αποχαιρετούν πάνοπλο πολεμιστή που ετοιμάζεται να αναχωρήσει για το πεδίο της μάχης Τέλη 6ου – αρχές 5ου αι. π.Χ. ΑΑ0205
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
04
Βοιωτικό ειδώλιο έφιππου πολεμιστή που κρατούσε δόρυ στο ανυψωμένο δεξί χέρι 600 – 550 π.Χ. ΚΠ0029
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
05
Χάλκινη αιχμή βέλους (κυπριακή) 1200 – 1050 π.Χ. Ζ0416
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

ΦΡΟΝΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ

Κατά την Κλασική περίοδο, το ταφικό τελετουργικό περιελάμβανε τρία στάδια. Αρχικά γινόταν η πρόθεσις, η έκθεση δηλαδή του νεκρού σε προσκύνημα για να θρηνήσουν οι συγγενείς. Την επόμενη μέρα γινόταν η εκφορά, η μεταφορά δηλαδή του νεκρού στο χώρο ταφής, συνοδεία των συγγενών. Η κηδεία ολοκληρωνόταν με την ταφή του νεκρού ή των αποτεφρωμένων του υπολειμμάτων, που τοποθετούνταν σε τεφροδόχο αγγείο μαζί με τα κτερίσματα.

Ο ενταφιασμός και η καύση συνυπήρχαν ως πρακτικές από τον 8ο έως τον 4ο αι. π.Χ., ενώ η προτίμηση για τη μία ή την άλλη μέθοδο διέφερε κατά τόπους και ανάλογα με την κοινωνική θέση του νεκρού.

Μια μαρμάρινη στήλη, συνήθως, σηματοδοτούσε τον τάφο, τον οποίο επισκέπτονταν τακτικά οι γυναίκες φέρνοντας προσφορές.

01
Χάλκινη υδρία. Η κάθετη λαβή του αγγείου διακοσμείται με Σειρήνα 450 – 400 π.Χ. ΝΓ0729
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Λήκυθος λευκού βάθους. Εικονίζεται άνδρας να στέκεται μπροστά από τύμβο, που σηματοδοτείται από μία στήλη, ενώ με το προτεταμένο χέρι ετοιμάζεται να κάνει προσφορά 460 – 450 π.Χ. ΝΓ0006
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
01
Χάλκινη υδρία. Η κάθετη λαβή του αγγείου διακοσμείται με Σειρήνα 450 – 400 π.Χ. ΝΓ0729
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
02
Λήκυθος λευκού βάθους. Εικονίζεται άνδρας να στέκεται μπροστά από τύμβο, που σηματοδοτείται από μία στήλη, ενώ με το προτεταμένο χέρι ετοιμάζεται να κάνει προσφορά 460 – 450 π.Χ. ΝΓ0006
© Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης