Ο Καραβάτζιο και ο 17ος αιώνας
ΣΥΓΧΡΟΝΗ - ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΤΕΧΝΗ
28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΕΩΣ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ 2006

Η ΕΚΘΕΣΗ
Η έκθεση, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ιταλικής Δημοκρατίας Carlo Azeglio Ciampi, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ιταλίας στην Αθήνα και έφερε το κοινό σε επαφή με την τέχνη του Μικελάντζελο Μερίζι ή Καραβάτζιο και των συνεχιστών του.
Η εσωστρέφεια και η γοητεία των μορφών του Καραβάτζιο και, κυρίως, η σκηνοθετική δεξιοτεχνία με την οποία χειριζόταν το φως δημιουργώντας έντονες αντιθέσεις φωτισμένων και σκοτεινών επιφανειών αποτέλεσαν σημαντικές καινοτομίες που επηρέασαν βαθύτατα την ιταλική τέχνη ολόκληρου του 17ου αιώνα. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν τρία σημαντικότατα έργα του Καραβάτζιο: Η Ανάσταση του Λαζάρου, Ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής και Η Θλιμμένη Μαγδαληνή.
Πλάι στα έργα αυτά, εκτέθηκαν δημιουργίες και άλλων σημαντικών ζωγράφων του 17ου αιώνα, τόσο συνεχιστών της τέχνης του Καραβάτζιο όσο και εκπροσώπων άλλων τάσεων της εποχής: I. Τακόνι (Η Αγία Αικατερίνη της Αλεξανδρείας), Ντ.βαν Μπάμπουρεν (Ο Άγιος Πέτρος θεραπεύει τον ανάπηρο, X. Χόντχορστ (Ο στιγματισμός του Αγ. Φραγκίσκου της Ασίζης), Τζ. Μπ. Καρατσιόλο ή «Μπατιστέλο» (Η Αγία Οικογένεια), Φ. Βάουτερς (Άρης και Αφροδίτη), Χ. ντε Ριμπέρα (Ίδε ο Άνθρωπος), Φρ. Γκουαρίνο (Η Αγία Αγνή και Η Αγία Λουκία), Α. Σάκι (Το όνειρο του Αγίου Ιωσήφ), Σ. Ρόσα (Τοπίο με στρατιώτες και χωρικούς), Μ. Πρέτι (Ο Χριστός και η Χανααναία), Λ. Τζιορντάνο (Ο Άγιος Φραγκίσκος της Πάολα δωρίζει τα κεριά στον κόμη της Αρένα).
Οι πίνακες του Καραβάτζιο προέρχονταν από το Περιφερειακό Πολυθεματικό Μουσείο της Μεσίνα, την Galleria Doria Pamphili και μια ιδιωτική συλλογή στη Ρώμη. Οι υπόλοιποι πίνακες προέρχονταν από τη συλλογή της Banca Carime.
Συντελεστές
OPERA EVENT MANAGEMENT
Με την Υποστήριξη
Χορηγός
Χορηγοί Επικοινωνίας
TO BHMA