EN

ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΩΣ ΤΙΣ 17:00

Ερυθρόμορφη Λήκυθος

OBJECTS 360°

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ο Ζωγράφος της Φιάλης ονομάστηκε έτσι από μια φιάλη που εικονογράφησε και η οποία βρίσκεται στο Μουσείο Καλών Τεχνών στη Βοστώνη. Το εικονογραφικό θέμα της κρίσης του Πάρη εμφανίζεται στην αθηναϊκή αγγειογραφία γύρω στο 575 π.Χ. Το θέμα αφορά το διαγωνισμό ανάμεσα στην Ήρα, την Αθηνά και την Αφροδίτη για το ποια θεά ήταν η ομορφότερη, κριτής του οποίου ήταν ο Πάρης.

Η απονομή του μήλου επάθλου στην Αφροδίτη, που είχε τάξει στον Πάρη την ωραία Ελένη (γυναίκα του βασιλιά της Σπάρτης) θα αποτελέσει μία από τις αφορμές για να ξεσπάσει ο Τρωικός πόλεμος. Στο συγκεκριμένο αγγείο, οι θεές παραλείπονται, ενώ ο Πάρης φαίνεται να αντιλαμβάνεται το δύσκολο καθήκον που του αναθέτει ο Ερμής και να διαισθάνεται τη συμφορά που πρόκειται να πλήξει την πατρίδα του. Οι λήκυθοι ήταν αρωματοδόχα αγγεία, ωστόσο, δε γέμιζαν πάντα ολόκληρες με αρωματικό έλαιο.

Αρκετές από αυτές, όπως η συγκεκριμένη, ήταν εφοδιασμένες με ένα εσωτερικό φιαλίδιο στη βάση του λαιμού, ώστε το ακριβό αρωματικό έλαιο να τοποθετείται μέσα σ’ αυτό για λόγους οικονομίας. Οι λήκυθοι αυτού του τύπου ονομάστηκαν «οικονομικές λήκυθοι». Αυτή η επινόηση εντοπίζεται για πρώτη φορά στις μεγαλύτερες μελανόμορφες ληκύθους του Ζωγράφου της Μέγαιρας (περ. 475-450 π.Χ.).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΟΛΑ