Lynda Benglis
In the Realm of the Senses
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ
22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2019 ΕΩΣ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020
Η ΕΚΘΕΣΗ
Καλύπτει μία περίοδο πενήντα χρόνων –από το 1969 ως τις μέρες μας– και αποτελείται από τριάντα έξι γλυπτά που συνθέτουν μία συνοπτική αναδρομή στις διαφορετικές εικόνες, ιδέες και μεθόδους της Benglis. Επίσης, περιλαμβάνει τρία σημαντικά αρχαιολογικά εκθέματα που παραχώρησε με γενναιοδωρία το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Στα χαρακτηριστικά υλικά της Benglis συγκαταλέγονται το κερί, ο μπρούντζος, το αλουμίνιο, το μάρμαρο, το λάτεξ, το κεραμικό, το χαρτί, το ύφασμα και το γυαλί. Το στιλιστικό της ρεπερτόριο περιλαμβάνει εμβληματικά πρώιμα έργα όπως τα «fallen paintings», «knots», «lagniappes», «torsos», «pleats» και «fountains». Συνολικά, η επιλογή των έργων τονίζει οπτικές συνομιλίες, τρόπον τινά, ανάμεσα σε υφές (υγρή, απαλή, έντονα μεταλλική και ούτω καθεξής), τα χρώματα (η μονοχρωματική λάμψη του χρυσού απέναντι στα πολύχρωμα χαρτιά που καλύπτουν τους συρμάτινους οπλισμούς) και τους προσανατολισμούς (οριζόντια ρευστά σχήματα που αντιπαρατίθενται σε κάθετες τοτεμικές κατασκευές). Συχνά, μια σποραδική αίσθηση σοβαρότητας αναμιγνύεται με μία σκόπιμη, σχεδόν κραυγαλέα ελαφρότητα. Έτσι, η Benglis αψηφά τα συμβατικά όρια ανάμεσα στο «ανώτερο» και το «κατώτερο» αισθητικό επίπεδο.
Η έκθεση In the Realm of the Senses τιμά αυτή την πρωτοποριακή καλλιτεχνική μορφή που ξεκίνησε την καριέρα της ως πρωτεργάτισσα του Μετα-Μινιμαλισμού στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και εξακολουθεί να εργάζεται με ζωογόνο ελευθερία τον εικοστό πρώτο αιώνα. Περιγράφοντας τα πρώτα κέρινα ανάγλυφα έργα της Benglis, στις αρχές κιόλας του 1968, ένας κριτικός της Νέας Υόρκης σημείωσε ότι «το δέρμα, η έλξη και ο αισθησιασμός» κατατάσσονταν ανάμεσα στις βασικές της ανησυχίες. Τέτοιες έντονες σωματικές αισθήσεις συνεχίζουν να είναι παρούσες μέχρι σήμερα – καθώς η τέχνη της Benglis αλλάζει διαρκώς, ακροβατώντας ανάμεσα στη βαρύτητα και την κίνηση, τη φύση και τη σάρκα, την επιφάνεια και το εσωτερικό με μια δεξιοτεχνία γεμάτη χάρη και τόλμη.
Στις αρχές του 1968, ο κριτικός και γκαλερίστας της Νέας Υόρκης Klaus Kertess επεσήμανε ότι ‘το δέρμα, η έλξη, ο αισθησιασμός’ ήταν ανάμεσα στις βασικές της ανησυχίες. Οι έντονες σωματικές αισθήσεις συνεχίζονται και σήμερα – καθώς η τέχνη της Benglis αλλάζει διαρκώς, ακροβατώντας με χάρη και τόλμη ανάμεσα στη στασιμότητα και την κίνηση, τη φύση και τη σάρκα
ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ
Επιμέλεια έκθεσης
ΓΙΝΟΥΜΕ
ΦΙΛΟΙ