ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μια Ματιά στην Κοινωνική Ζωή

Ανάμεσα στις δημιουργίες της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου εξέχουσα θέση κατέχουν τα περίτεχνα ειδώλια ανδρικών και γυναικείων μορφών που άλλοτε παίζουν μουσική, πίνουν, εναγκαλίζονται και άλλοτε κάθονται σε παθητική στάση ή και «σταυροπόδι» ωσάν να συμμετέχουν σε ένα δρώμενο της καθημερινής ζωής.

H Κοινωνική ζωή

Ανάμεσα στις δημιουργίες της Πρωτοκυκλαδικής περιόδου εξέχουσα θέση κατέχουν τα περίτεχνα ειδώλια ανδρικών και γυναικείων μορφών που άλλοτε παίζουν μουσική, πίνουν, εναγκαλίζονται και άλλοτε κάθονται σε παθητική στάση ή και «σταυροπόδι» ωσάν να συμμετέχουν σε ένα δρώμενο της καθημερινής ζωής. Τα ειδώλια του «αρπιστή» και του «αυλητή», των μουσικών δηλαδή, όχι μόνον αποτελούν μαρτυρία για τα μουσικά όργανα της εποχής αλλά και για τον τρόπο ψυχαγωγίας στις Κυκλάδες κατά την 3η χιλιετία π.Χ. 

Μολονότι, δεν γνωρίζουμε τον ήχο της μουσικής, μπορούμε  να υποθέσουμε την σημασία που κατείχε στις κοινωνικές συναθροίσεις της εποχής.  Η μουσική είναι μέχρι σήμερα συνυφασμένη με το ποτό και τον χορό. Ο «εγείρων πρόποσιν», ο κατά κόσμον «γλεντζές» του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ίσως φανερώνει  την ύπαρξη της συμποτικής συνήθειας ήδη από την 3η χιλιετία π.Χ., ενώ η επίκρουστη παράσταση τριών ανθρώπινων μορφών σε κυκλοτερή ζωηρή κίνηση που ερμηνεύεται ως απλός ή τελετουργικός χορός, ίσως αποτελούν μαρτυρία ότι η μουσική και ο χορός συνδέονταν με κοσμικά ή θρησκευτικά γεγονότα.

Landscape view is not supported.
Please rotate your device to portrait view.