ΕΚΘΕΣΗ

από 17/3/2016 έως 8/5/2016

Always stars with encounter | Wols / Eileen Quinlan

Έκθεση Φωτογραφίας

Η EΚΘΕΣΗ

“……γιατί υπάρχει μια σκιά σε μια κουζίνα, υπάρχει μια σκιά σε μια κουζίνα επειδή κάθε πράγμα μικρό είναι πιο μεγάλο” γράφει η Γερτρούδη Στάιν στο λήμμα “Ρόστμπηφ” της ενότητας Φαγητό του βιβλίου της “Τρυφερά Κουμπιά” του 1914, όπου κοιτά καθημερινά, οικεία, συνηθισμένα αντικείμενα. Ξεδιπλώνοντας τις φωτογραφικές εικόνες του Γερμανού Alfred Otto Wolfgang Schulze (1913-1951) γνωστού ως Wols, και της Αμερικανίδας εικαστικού Eileen Quinlan (*1972) μια παρόμοια συνάντηση με οικεία αντικείμενα –τυρί, φασόλια, λάσπη, σάρκα, ύφασμα, ένα χέρι ή ένα πρόσωπο- παράγει ανεξίτηλες εγγραφές, αναπαραστάσεις χρονικών δράσεων και πρωτογενούς υλικότητας.

Η ιδέα να παρουσιαστεί σε μια κοινή έκθεση το φωτογραφικό έργο του Wols και το έργο της σύγχρονης καλλιτέχνιδος Eileen Quinlan αναπτύσσεται τα τελευταία δύο χρόνια. Ο Wols, ένας από τους πρωτοπόρους της art informel και η Eileen Quinlan σίγουρα ξεκινούν από διαφορετικές αφετηρίες και μάλλον καταλήγουν σε διαφορετικά συμπεράσματα. ‘Ομως, η φωτογραφική φαντασία και των δύο φαίνεται να περιστρέφεται γύρω από τις αισθησιακές (υλικές) ιδιαιτερότητες του μέσου και συνακόλουθες φαντασιώσεις του πραγματικού/βιωμένου.

Η διπλή έκθεση των δύο καλλιτεχνών που τους χωρίζει
τόσο ο χρόνος και διαφορετικές ιστορικές συνθήκες όσο και διακριτές φωτογραφικές τεχνικές, λειτουργεί ως ένα πεδίο στο οποίο δημιουργούνται παραλληρισμοί (το παιχνίδι των μεταθέσεων) και ανοίγονται ερωτήματα (η φωτογραφία ως υλικό αντικείμενο).

Η έκθεση επιχειρεί να διερευνήσει τρόπους οπτικότητας και να δημιουργήσει αντιστοιχίες μεταξύ του έργου του Wols και της Quinlan που υπερβαίνουν τις καθιερωμένες (ιεραρχικές) συμβάσεις της ιστορίας της τέχνης, τόσο από την άποψη της χρονικής ιστορικής ταξινόμησης, όσο και σε σχέση με τον τρόπο που συζητείται το φωτογραφικό μέσο.

«Πάντοτε ακόμη στο μέλλον, πάντοτε ήδη στο παρελθόν, πάντοτε παρόν...........................«Α!», γράφει ο Γκαίτε: «Σε μια άλλη ζωή, ήσουν η αδελφή μου ή η γυναίκα μου».
(Maurice Blanchot, από το δοκίμιό του, Το Τραγούδι των Σειρήνων, Συναντώντας το Φαντασιωτικό, 1959)

ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • Eileen Quinlan
    ARTIST’S TALK

    Η Eileen Quinlan μίλησε για τη δουλειά της και τη συμμετοχή της στην έκθεση, ενώ ο Olivier Berrgruen εξέτασαι τη διάθεση που ενυπάρχει στο φωτογραφικό μέσο να δώσει μορφή στα πράγματα, καθώς και την τάση της άρνησης της φόρμας, με την συμμετοχή του τυχαίου και της έννοιας του αδόμητου, που βρίσκονται στη καρδιά του Σουρεαλισμού και του Αυτοματισμού.

  • Josephine Pryde

    Χρησιμοποιώντας το τεχνικό και εμβληματικό δυναμικό της φωτογραφίας στις διάφορες μορφές της, η Pryde δημιουργεί οπτικά ελκυστικές και εννοιολογικά ακριβείς εικόνες που παίζουν με την σχέση μεταξύ των δύο κυρίαρχων, ιστορικά, χρήσεων της φωτογραφικής μηχανής: της επιστημονικής ανάλυσης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Radio Athènes

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
Έλενα Παπαδοπούλου

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 
Goethe Institut

ΧΟΡΗΓΟΙ

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Goethe Institut
Federal Foreign Office

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ
Outset Greece
SKD
MIGUEL ABREU GALLERY
AEGEAN
New Hotel
Olivier Berggruen